maanantai 9. huhtikuuta 2012

Äidin sateenkaari

Maan helmillä peitti tuo kesäinen sade
Miks unelmoida tätä parempaa?
Nuo sateiset pilvet myös muualla kohtaa
vierailla mailla niitä myös vaeltaa.

Näin äitini mua muistutti:
Aurinko sateenkaaren täällä vain värittää.

Mun silmäni kulman sen kyyneleet peittää
Miks kotikylän mä hylkäsin?!
                                 Nuo kaupungit kylmät - niiden kaduilla kaipaan,
                                 en sateenkaarta siellä näe milloinkaan.

                                 Näin äitini mua muistutti:
                                 Aurinko sateenkaaren täällä vain värittää.
Tämä laulun esittää kansanmusiikkiyhtye Tallari ja solistinaan Tellu Virkkala. Se on uskomattoman kaunis sävelmä ja sanat koskettavat mua syvästi - vaikka kotikylääni en ole hyljännyt enkä täältä mihinkään muualle muuttanut!


Tämä kuva on otettu läheltä sitä ihanaa sammalpäällysteistä kiveä.

1 kommentti:

  1. Voi, olisipa ihana päästä käymään mummulan maisemissa! Sinne liittyy niin paljon ihania lapsuusmuistoja!
    Oma kotiseutu kiehtoo ja houkuttaa minuakin takaisin, olin jo etsimässä taloa Pohjanmaalta, kun kävi niin, että löysinkin Lapin rajoilta miehen ja sinnepäin vie nyt tie....

    VastaaPoista