torstai 29. maaliskuuta 2012

Aamun ajatus

Vanhenen

Vanhenen
kai viisastun
kun ymmärrän
ja havahdun
että olen niinkuin muutkin
ja etten olekaan kuin muut.

Saan itseni olla
ja olkoon toisetkin
on tärkeää se ymmärtää
on vapauttavaa
kun omanansa olla saa.

Vanhenen
mut nuoremmaks 
käy mielein
kun se luovuttaa
on helpottavaa oivaltaa
ei musta tullut kummempaa
kuin minä, miten ihanaa!

Kai aikuisuuteen kesti
mun tulla tuntehen
kun hymyilen
ja suvaitsen
teen helpommaks mä elämän
niin kaikkien kuin ystävän
mut tällä kerskaa en.

Sen tiedät niin kuin minäkin
vaikka miten tahtoisin
palvella
ja rakastaa
on monesti niin vaikeaa
kun oma minä pomottaa
vain omaa hyvää haluaa.

Nyt nurkkaan kaikki naamiot
käyttäytymiskaaviot
jos jokainen
vain tekis sen
hyväksyisi ihmisen
oisko ongelmaakaan?

-leila-




6 kommenttia:

  1. Miten se menikään se juttu naisesta eri ikäkausina, mitä se näkee peilistä. Nuorempana nähdään vikoja, mutta muistaakseni viisikymppisen kohdalla oli jo sillai, että näkee itsensä ja toteaa "minä olen" ja menee minne haluaa jne.

    Vanhenemisesta vielä: minä olen aina inhonnut sitä, että joku sanoo minun olevan "nuorekas". Miksi minun pitäisi olla nuorekas, kun olen viisikymppinen. olen keski-ikäinen ja ylpeä siitä! Olenhan jo oppinut elämästä aika paljon....

    VastaaPoista
  2. Menee minne haluaa..jes.Ja jotkut menee sitten kauneusleikkauksiin, vaikkapa :) Antaa mennä, ja toisaalta, antaa jokaisella olla oma mielipiteensä siitäkin!
    Tuo ruma ankanpoikanen on pikku julisteena työpaikkani seinällä.Se on ihan kuin minä; pienet silmät, leveät nenä, massu ja räpylät. Ja silti se toivoo että joku joskus sanoo tai edes ajattelee: Vooi kuinka sulonen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sinusta kuitenkin sukeutuu joutsen aina tarpeen tullen :)!
      Minä olen aina ja ikuisesti Matami Mimmi harmaine hiuksineni ja pyylevine vartaloineni :).

      Poista
    2. Eli taian- ja sadunomaisia olemme molemmat!

      Poista
  3. Nainen katsoo peiliin...

    3-vuotias: Katsoo itseään ja näkee kuningattaren!

    8 v: Katsoo itseään ja näkee Tuhkimon/Ruususen.

    15 v: Katsoo itseään ja näkee Tuhkimon/Ruususen/cheerleaderin tai jos kärsii PMS:stä: näkee läskin/finnejä/RUMAN (Kääk! Mä en VOI mennä kouluun tämän näköisenä!)

    20 v: Katsoo itseään ja näkee liian lihavan/ liian laihan/liian lyhyen/liian pitkän/liikaa kiharoita/liian suorat hiukset - mutta päättää mennä kuitenkin.

    30 v: Katsoo itseään ja näkee liian lihavan/ liian laihan/liian lyhyen/liian pitkän/liikaa kiharoita/liian suorat hiukset - mutta päättää, ettei ole aikaa tehdä asialle mitään, joten hän menee kuitenkin.

    40 v: Katsoo itseään ja näkee liian lihavan/ liian laihan/liian lyhyen/liian pitkän/liikaa kiharoita/liian suorat hiukset - mutta sanoo \"ainakin olen puhdas\" ja menee.

    50 v: Katsoo itseään ja näkee \"minä olen\" ja menee minne ikinä haluaakin mennä.

    60 v: Katsoo ja muistuttaa itseään niistä ihmisistä, jotka eivät enää voi katsoa itseään peilistä. Menee ja valloittaa maailman.

    70v : Katsoo itseään ja näkee viisauden ja naurun, menee ja pitää hauskaa.

    80 v: Ei vaivaudu katsomaan. Laittaa vain päähänsä purppuranpunaisen hatun ja nauttii elämästä.

    VastaaPoista