tiistai 27. maaliskuuta 2012

Suomalaiskansallista

Olen ottanut nämä kuvat postikorteista puhelimeni kameralla, tykkään Martta Wendelinin kuvista tosi paljon. Olen ajatellut hommata näitä postikortteja ison läjän ja koristella niillä sokkeloisen yksiöni ainakin jonkun seinäpinnan. No, minulla on tapana innostua monenlaisista pikku jutuista, nähtäväksi jää, toteutuuko tämä. Olen kyllä joskus plagioinut jotakin Wendelinin kuvia mutta en tiedä mihin ne ovat joutuneet. Nostalgiashopissa vois piipahtaa..

Jokseenkin harras vesihetki..oiskohan sunnuntaiuintia?

 Sitten pläjäytän tähän pari kuvaa viimekesän asuntomessuilta Kokkolasta. Hyvän ystävän kanssa siellä vietettiin yksi ihanainen torstaipäivä.  "Kunhan kahtelen"-asenteella oli helppoa olla messuilla liikenteessä - eipä ole talonrakennusta eikä isoa sisustamistarvettakaan käsillä (vaikka mistä sen koskaan tietää ;)
Joka tapauksessa nämä kaksi saalista vangitsin kameralla.  Linnunlaulu-kivitaloon oli sisustettu tämä kirjastohuone ja ihastuin Iskun ruutukuosisiin nojatuoleihin oitis.  Mammuttihirsitalon keittiö oli kaikista kymmenistä toinen toistaan ihanammista keittiöistä jotenkin eniten minun mieleeni.  En nyt muista enkä saa kuvasta selvää mahtaako tuo olla topia vai puustellia vai mitä lie,mutta ei se oleellista olekaan.  Mielikuvituksessani voin hääräillä tuonlaisessa köökissä, vääntää pullataikinaa ikkunan edessä, tarjoilla ruokaa tuohon vasemmalle ruokapöytään, tai datailla baarijakkaralla. HEI mutta mullahan on jo baarijakkara!
Taviskeittiö tavikselle eli minulle

1 kommentti:

  1. Minä tykkäisin laittaa räväkän punaisen nojatuolin uuteen kotiimme, mutta valitettavasti pitää ottaa miehenkin mielipide huomioon (kuulemma);). Kivoja nuo tuolit!
    Martta Wendelin ja Rudolf Koivu on minun suosikkejani. Lapsena rakastin erityisesti koivun Lumikuningatarta. Se oli niin kauhean ilkeän näköinen, mutta kaunis!

    VastaaPoista